3 asja mida juhil on kriitilisel ajal hea silmas pidada
Emotsionaalsel süsteemil on teatud kindlad seaduspärasused, mille tundmine aitab pingelistel aegadel edukamalt hakkama saada. Järgnevalt on toodud 3 asja, mida juhil on kasulik meeles pidada.
Oota emotsionaalseid reaktsioone
Kui stressitase on madal, siis suudavad inimesed oma käitumist väga edukalt kontrollida. Kui ümbritsev
pinge ja stressitase tõuseb, siis kasvab ka inimeste ärevus ning nende automaatsed
emotsionaalsed reaktsioonid on kerged tekkima. Pisiprobleemid ja möödalaskmised,
mida tavatingimustes ei märgata, saavad ärevuse tõustes elevandi mõõtmed.
Ärevus levib sellistes tingimustes kui viirus ning tasakaalu säilitamine võib
ka kõige rahulikuma inimese jaoks osutuda üüratuks väljakutseks.
Ole tasakaalu loojaks
Kui organisatsioon on haaratud ärevusest, siis juhi esmaseks ülesandeks on olla sellise süsteemi emotsionaalne tasakaalustaja ja ärevuse vähendaja. Seda saab teha kui keskenduda enda käitumisele ja enda emotsionaalse tasakaalu säilitamisele. Olles süsteemist astme võrra madalama ärevuse tasemega, saab kogu süsteem võimaluse oma ärevust vähendada (ja vastupidi). Selleks peab aga olema teadlik enda emotsionaalsest käitumisest ja käivitajatest, mis sellist käitumist aktiveerivad.